-
WATERKOELERS
- BESTEL ONLINE
- WATERKOELERS
- FLESWATERKOELERS
- LEIDINGWATERKOELERS
- ACCESSOIRES
- BEZORGING EN INSTALLATIE
- WATER
- PARTICULIEREN
- WERKEN BIJ
-
OVER ONS
- ONZE BRON
- CERTIFICERINGEN
- VITALITY @WORK
- MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN
- ONZE PARTNERS
- BLOG
- EDEN SPRINGS GROUP
- CONTACT
Tien manieren om indruk te maken op de klanten in uw bedrijf
Tien manieren om indruk te maken op de klanten in uw bedrijf
Tien manieren om indruk te maken op de klanten in uw bedrijf
1.Positieve interactie
Het is van groot belang ervoor te zorgen dat alle medewerkers, ongeacht hun functie, op een positieve manier communiceren met bezoekende klanten. Werknemers dienen vriendelijk en beleefd te zijn, en altijd klaar te staan om hulp te bieden aan een bezoeker wanneer dat nodig is.
2.Een geweldige receptioniste
Een receptioniste is vaak degene die verantwoordelijk is voor de eerste indruk die een klant van een bedrijf krijgt. Het is daarom essentieel dat uw receptionist(e) een fantastisch visitekaartje kan afgeven van uw bedrijf. Hij of zij moet uitstekend kunnen communiceren, over goede sociale vaardigheden beschikken en in staat zijn om meerdere zaken tegelijkertijd in de gaten te houden. Als uw receptioniste bijvoorbeeld aan de telefoon is op het moment dat een bezoeker binnenkomt, is het belangrijk dat zij oogcontact maakt, glimlacht en laat merken dat ze zo snel mogelijk beschikbaar zal zijn voor de klant.
3.Hygiëne en netheid zijn heilig
Zorg ervoor dat het kantoor schoon en opgeruimd is, en besteed daarbij bijzondere aandacht aan de ruimtes waar de bezoeker toegang toe heeft, zoals het toilet en keukenfaciliteiten.
4.Consumpties
Het is van belang dat bezoekers in de receptieruimte iets kunnen drinken. Zorg bijvoorbeeld voor een eersteklas koffiemachine en waterkoeler voor kantoor die de klant zelf kan bedienen.
5.Schrijfmaterialen (merkproducten)
Zorg voor professioneel ontworpen (gratis) schrijfmateriaal met uw bedrijfslogo dat aan klanten aangeboden kan worden en dat zij mogen houden (grote en kleine notitieblokken, pennen, enz.). Behalve een vriendelijk gebaar is dit ook een manier om uw bedrijf in hun herinnering levendig te houden.
6.Inspirerende vormgeving
Kantoren hoeven geen saaie en steriele ruimtes te zijn. Ook als u wat kleur en persoonlijkheid aanbrengt op uw werkplek, kunt u toch een professionele indruk maken. U zou bijvoorbeeld kleuren van uw merkidentiteit in het kantoor kunnen integreren.
7.Kledingvoorschrift
Stel een kledingvoorschrift binnen uw bedrijf vast en blijf daarbij. Medewerkers dienen zich te allen tijde aan de door het bedrijf gekozen kledingvoorschriften te houden, zodat onverwachte bezoekers altijd een goede eerste indruk te krijgen.
8.Ruimte en inrichting
Moderniseer de inrichting van uw bedrijf en benut de ruimte optimaal. Met innovatieve technologie kunt u indruk maken op uw klanten, want daarmee laat u zien dat u een vooruitstrevende onderneming bent. Vermijd onnodige rommel op bureaus en in de omliggende werkruimtes, want dat is storend en maakt een onprofessionele indruk.
9.Oprechte betrokkenheid
Zorg voor een oprecht contact met klanten, maak een praatje met hen en laat merken dat u echt belangstelling voor hen hebt. Luister actief naar wat ze zeggen, en als ze details over hun leven vertellen, bijvoorbeeld over een kind of een op handen zijnde vakantie naar een bepaalde bestemming, toon dan interesse en vergeet niet om tijdens een volgende ontmoeting hierop op terug te komen. Hiermee laat u zien dat u hen niet alleen beschouwt als een potentiële zakelijke deal, maar ook als personen.
10.Ga voor groen
Het gebruik van groen in uw kantoorruimte, van de receptie tot aan de directiekamer, zorgt voor een verbetering van de omgeving in zowel esthetisch opzicht als qau sfeer. Door het creëren van een uitnodigende sfeer zullen bezoekers zich vanaf het moment dat ze uw kantoor binnenstappen meteen op hun gemak voelen.